17 september 2008

can't take my mind off you

nu svider det. nu när du inte är här.
nu när det är jobbigt och tungt.
nu när jag behöver dig vid min sida men du inte är här.
nu när jag vill höra ditt hjärta slå för att känna den där underbara känslan av trygghet du ger mig.
nu när skit kastas i ansiktet på mig utan respekt.
nu när det enda jag har är du och jag vill bli smittad av ditt vackra leende.
nu när jag vet att du är där och jag är här.
nu när jag älskar dig så djupt och känner som jag gör.
nu när jag känner den här oron, den här skrämmande känslan.
nu när jag inte vet vad jag tror och vet.
nu när allt har blandats ihop och jag inte kan skilja på verklighet och fantasi.
nu när jag inte vet vart jag har någon alls för att jag känner såhär.
nu, nu när allt är som det är behöver jag dig mest älskling.
och det är alltid då jag inte kan ha din vid min sida.
det är då jag är svagast, utan dig här.
då faller allt isär..

Inga kommentarer: